Izazovi i Rješenja u Zapošljavanju Generacije Z

Generacija Z ili kako se često naziva e-generacija počela je ulaziti ili je već prisutna u svijetu rada. Rođeni u razdoblju 2000. – 2010. godine prva su generacija koja je rođena i odrasla u digitalnom dobu. Generacija Z donosi novi set vrijednosti, stila komunikacije i očekivanja na radnom mjestu. Za kompanije, oni predstavljaju velike izazove ali i nove prilike.

Izazovi u zapošljavanju Z Generacije

  • Česte promjene posla – Generacija Z se ne osjeća dužna prema nikome, zbog toga nemaju dugoročnu lojalnost prema radnom mjestu i skloni su promjenama posla kako bi stekli što više iskustva i omogućili si brži napredak u karijeri.
  • Digitalne mogućnosti – pripadnici ove generacije očekuju brzu i online komunikaciju, tradicionalni načini zapošljavanja ih mogu odbiti.
  • Potreba za raznolikošću – cijene različitosti, a očekivanja na radnom mjestu su da i njihova različitost doprinosi timu.
  • Ravnoteža posla i života – teže ravnoteži privatnog i poslovnog života, njihovo slobodno vrijeme je isključivo njihovo i zbog toga su vrlo osjetljivi na preopterećenje poslom.
  • Potreba za konstantnim feedbackom – naviknuti na brzinu informacija i u poslu očekuju redovitu i brzu povratnu informaciju te često traže podršku i mentora.
  • Brzi napredak – očekuju brz rast i napredak u karijeri, nemaju interese prema dugotrajnim procesima, osobito ako tvrtka ima sporu dinamiku i nedostaje agilan pristup.
  • Financijska očekivanja – očekuju točnu informaciju o financijskim pogodnostima, neizvjesnost i ne dobivanje konkretne informacije utječe na njihovu odluku o poslu.

Rješenja za privlačenje Z Generacije

  • Digitalna prisutnost – mogućnost mobilno optimizirane stranice karijera, komunikacija putem društvenih mreža, online platforme za zapošljavanje. Video sadržaj dodatno privlači njihovu pažnju.
  • Karijerni put – oni uvijek traže odgovor na pitanje „Što to za mene znači?“. Jasno komunicirajte očekivanja, uvjete i ono najbitnije odmah na početku dajte im sliku o mogućnostima njihovog karijernog puta. Jasan karijeri put može ih inspirirati da rade strpljivo.
  • Fleksibilnost – uštogljena radna atmosfera, radno vrijeme od 8-16 za ove generacije pripada prošlosti. Ponudite im fleksibilne radne angažmane, mogućnost rada od kuće ili nekog drugog udaljenog mjesta.
  • Društvena odgovornost – ova generacije u odnosu na sve prethodne generacije ima visoko izraženu društvenu odgovornost, jako su privrženi prirodi. Ispričajte im svoju priču o društveno odgovornom poslovanju ili praksi. Očuvanje prirode, životinjskog i biljnog svijeta im je od velike važnosti.
  • Tehnologija – kao generacija koja je rođena i odrasla u digitalnom dobu, naučeni su na digitalni svijet. Uključite ih u tehnologiju i inovacije. Ova generacija ima izrazitu brzinu, znanje i kreativnost korištenja tehnologije, stoga iskoristite njihove digitalne vještine, i dajte im do znanja kako to cijenite i koji je njihov doprinos.
  • Jasna komunikacija – redovito pružajte konstruktivne povratne informacije, dajte im podršku, cijene osjećaj da su prepoznati.
  • Prilagodba rada – obzirom na manjak koncentracije koja je jedna od značajki Z Generacije, osim fleksibilnog radnog angažmana, dajte im mogućnost češćih i manjih pauza i izmjene zadataka kako bi podržali njihovu koncentraciju.

Proces zapošljavanja i upravljanja Generacijom Z podrazumijeva specifične izazove koji se odnose na ravnotežu posla i privatnog života, napredak, davanje povratne informacije, mentorstvo. Podrška u ovim aspektima, prilagodba pristupa i razumijevanje njihovih potreba ključno je za privlačenje i zadržavanje pripadnika ove generacije.

Treba vam pomoć u oglašavanju i pronalasku pravih talenata? Javite nam se!

📧 marina.peric@hrbp.hr