Greške u oglasima za posao koje treba izbjegavati

U današnje vrijeme pisanje oglasa za posao je kao ispit iz kreativnosti – traži se prava kombinacija između jasnoće i privlačnosti. Iako vam može izgledati da sve radite kako treba, važno je znati da neki oglasi mogu umjesto pozitivnog dojma izazvati okretanje glave kandidata. Evo nekoliko savjeta o tome kako izbjeći potencijalne zamke u vašim oglasima te stvoriti primamljive ponude za buduće zaposlenike.

Copy – paste opisa radnog mjesta

Vjerujete u temeljitu analizu radnih mjesta, ponosite se odlično napisanim opisima radnih mjesta, te redovito ažurirate te informacije na godišnjoj razini – svaka čast! Međutim, kad je riječ o stvaranju privlačnog oglasa, kopiranje i lijepljenje tih informacija neće vas izvući kao pobjednika na tržištu talenata. Zašto? Pa, jer to djeluje kao dosadno nabrajanje zahtjeva, a predugački zahtjevi mogu zvučati kao naredbe koje dolaze iz vojničke čizme. Dakle, kada razmišljate o oglasima za posao, zamislite ih kao priliku da komunicirate s budućim članovima tima. Ovo nije samo popis radnih zadataka – ovo je pozivnica. Umjesto nabrajanja zahtjeva, pričajte priču o tome što će kandidati moći postići na radnom mjestu. Dajte im uvid u atmosferu, izazove i nagrade koje ih očekuju.

Oglas ne daje osjećaj “What’s in it for me” – WIIFM

Oglasi koji se svode na suhoparno nabrajanje odgovornosti i zahtjeva ostavljaju kandidate u potrazi za odgovorom na pitanje: “Što je u tome za mene?” Taj ključni “What’s in it for me – WIIFM” moment često izostaje, stvarajući dojam da je poslodavcu važnije što kandidati mogu pridonijeti nego što će sami dobiti iz tog iskustva. Umjesto da naglasite prednosti za kandidate, ovakav pristup može stvoriti distancu i dovesti do nedostatka motivacije kod potencijalnih zaposlenika. Kroz razumijevanje ovog dubljeg pitanja, “Što je u tome za mene?”, možete transformirati oglas u privlačan poziv na zajedničku suradnju, nudeći kandidatima ne samo posao već i iskustvo koje odražava njihove vlastite vrijednosti i ambicije.

Izbjegavajte Tehničke “Buzzword” Puste Riječi

Upotreba tehničkih “buzzword” praznih riječi poput “proaktivan”, “inovativan” i “timski igrač” često stvara dojam da se traži “savršen” kandidat, ali bez stvarnog opisa što te riječi znače u kontekstu posla. Kandidatima može izazvati frustraciju jer ne dobivaju jasnu sliku o tome što se stvarno traži. Umjesto da koristite ove općenite izraze, fokusirajte se na konkretne vještine i osobine koje su ključne za uspjeh na tom radnom mjestu. Razradite informacije pružajući primjere ključnih izazova i projekata koji će oblikovati rad kandidata, dajući im jasniju predodžbu o tome što ih očekuje i kako će moći doprinijeti timu. Time stvarate realističnu sliku i pomažete kandidatima da bolje razumiju što se od njih očekuje.

Izbjegavajte Stereotipe

Frazu “tražimo dinamičnog zaposlenika”  ili „ugodno radno okruženje“ zamijenite s konkretnim informacijama o potrebnim vještinama i iskustvu ili predstavite to ugodno radno okruženje. Stereotipi ne samo da odvraćaju potencijalne kandidate, već i ograničavaju vaš bazen talenata. Dinamično, proaktivno, konkurentna plaća su informacije koje se provlače u 99,9% oglasa. Dinamično radno okruženje svi nude, pa pokušajte razmišljati izvan uobičajenih fraza i istaknite ono što tvrtku čini posebnom, stvarajući tako autentičnu sliku o radnom iskustvu.

Nemojte Zvučati Kao Robot

Osjećaj topline i prijateljstva u oglasu može biti presudan. Kandidati žele raditi s ljudima, ne s hladnim strojevima. U oglas, dodajte dozu osobnosti, topline i prijateljstva. Oživite oglas opisujući kulturu tvrtke tako da potakne kandidata da vizualizira sebe u vašem okruženju. Kandidati žele znati da će raditi s ljudima, a ne biti izvršitelji poslova. Stvorite dojam da su dobrodošli.


Oglašavanje i pisanje oglasa za posao nije rutinski posao i nikako nije copy paste opisa radnog mjesta. Umjesto da bude barijera, oglas bi trebao biti most koji povezuje tvrtku i potencijalne talente. Ključ je biti jasan, konkretno istaknuti prednosti radnog mjesta te dati uvid u osobnost tvrtke. Happy hiring!

Treba vam pomoć u oglašavanju? Ako želite da vaši oglasi zrače originalnošču, privlače talente i odražavaju pravu vrijednost vaše tvrtke, slobodno nam se obratite. Mi kreiramo, mi ne kopiramo!

📧 marina.peric@hrbp.hr