Pronalazak pravih talenata za vašu kompaniju može biti veliki izazov ali pravilnim pristupom i strategijom, moguće je pronaći odlične kandidate i izgraditi uspješan tim.
1. Napravite listu pozicija i idealnih kandidata
Potraga za talentima počinje puno prije objave natječaja za posao. Stvorite listu pozicija te svakom radnom mjestu pridružite profil idealnog kandidata. Definiranje jasnih okvira usmjeriti će vas u potrazi za pravim profilom.
Pretražite bazu ili sjetite se kandidata koji su bili odličnan fit za kompaniju ali u određenom trenutku niste imali mogućnosti za zapošljavanje. Ostanite s njima u kontaktu, redovito ih informirajte o aktualnostima u vašoj kompaniji, uključite ih na Newsletter listu, šaljite im edukativne, informativne i zanimljive sadržaje. Upravo sa takvim talentima je važno održavati odnose. Ukoliko imate vanjske regrutere ili kompanije s kojima surađujete sklopite dogovor oko redovitog informiranja o bazi talenata, jer će se u određenom trenutku pojaviti talenti koji najbolje odgovaraju vašoj kompaniji. Zapamtite da se najbolji ljudi pronalaze onda kada nemate otvoren natječaj za posao.
2. Koristite društvene mreže i platforme
Redovito objavljujte o događajima i internim aktivnostima tvrtke kako bi potaknuli interes talenata za pridruživanje vašoj organizaciji.
Iskoristite mogućnosti komunikacije na društvenim mrežama, pokrenite dijalog, komentirajte i odgovarajte na pitanja. Potaknite ih da se uključe u diskusiju, pišite o relevantnim temama iz industrije i nađite poveznicu sa aktivnostima iz svoje kompanije. Zanimljivi i korisni sadržaji uvijek su dodatni plus za privlačenje pažnje talenata.
3. Komunikacija organizacijske kulture i kompanijskih vrijednosti
Potrudite se da vaša organizacijska klima i kultura bude vidljiva i osjetljiva. Poduzimajte inicijative i dijelite priče o uspjesima koji su povezani sa vašim vrijednostima. Na taj način prenosite autentičnu sliku vaše tvrtke.
Vodite računa da poruke o vašoj organizacijskoj kulturi i vrijednostima koje njegujete budu dosljedne u svim komunikacijskim kanalima. Time ćete osigurati da kandidati dožive konzistentnost o vašem Employer Brandingu. Potaknite i svoje zaposlenike da kroz svoja iskustva budu ambasadori vaše kompanijske kulture. Tako iz prve ruke kandidati dobiju uvid kako je raditi u vašoj kompaniji.
4. Privlačenje pasivnih kandidata
Nemojte se ograničavati samo u potražnji za aktivnim tražiteljima posla. Kandidati koji nisu u aktivnoj potrazi za poslom su često pravi dragulji.
Pokušajte privlačiti pažnju pasivnih kandidata naglašavajući benefite i prednosti svoje kompanije na svojoj web stranici i društvenim mrežama. Ukoliko se odlučite na direktan kontakt, razmislite o personaliziranim porukama u kojima naglašavate kako cijenite njihovu trenutnu poziciji i iskustvo, ali pružite informacije o prednostima koje nudi vaša kompanija, što bi ih moglo motivirati i navesti na razmišljanje o promjeni.
5. Partnerstva i umrežavanje sa vanjskim regruterima
Suradnja sa vanjskim regruterima i kompanijama koje su specijalizirane u tom području mogu značajno obogatiti vaše regrutacijske napore i pružiti vam vrhunske talente. Prilikom odabira partnera vodite računa da to budu partneri koji odgovaraju vašim potrebama, da je to vanjski tim koji vam stoji na raspolaganju i s njima gradite i njegujte dugoročnu poslovnu suradnju. U komunikaciji budite transparentni i jasni kako bi vaši vanjski suradnici imali što preciznije informacije i pravilno usmjerili svoje potrage i identificirali najbolje kandidate.
Učinkovita potraga ne završava pronalaskom odgovarajućeg kandidata. Transparentna komunikacija, pružanje informacija i održavanje odnosa ključni su faktori za privlačenje talenata. Integrirajte ove smjernice u svoju strategiju regrutacije i gradite uspješan Talent Branding.
Treba vam pomoć u oglašavanju i pronalasku pravih kandidata? Javite nam se!
📧 marina.peric@hrbp.hr